Cât vei plăti în plus, anul acesta, pentru cumpărăturile de zi cu zi: scumpirile sunt mari

de: Mădălina Bahrim
13 01. 2022

Anul 2022 va aduce scumpiri semnificative pentru cumpărăturile de zi cu zi. Coșul obișnuit al unui român fără mari pretenții culinare se va scumpi, în medie, cu 10%. Avertismentul este lansat chiar de un expert în domeniu, Adrian Ariciu, CEO Metro Cash&Carry.

Din păcate, nu vom scăpa de scumpirile la alimente nici anul acesta. După un 2021 marcat de un puternic curent inflaționist, nici 2022 nu arată deloc bine din această perspectivă.

Vom scoate mai mulți bani din buzunar, pentru coșul zilnic

Conform opiniei expertului, coșul zilnic se va scumpi, în medie, cu 10% în următoarele luni. Vorbim aici despre alimentele de bază, care nu ar trebui să lipsească de pe masa niciunei persoane.

„Ne confruntăm cu creșteri de prețuri la alimente și este posibil ca în următoarele luni, coșul mediu să se scumpească cu până la 10%. În structura costului de producție putem vorbi de un impact deja resimțit pe ceea ce înseamnă logistică, transport, creșteri salariale și materiale auxiliare, de împachetare sau produse nealimentare.

Principala amenințare pentru sectorul de retail vine de la eventuale șocuri de consum, în urmă scăderii resurselor financiare ale consumatorilor. La Metro vom oferi clienților noștri prețuri competitive și vom continua să le asigurăm permanent disponibilitatea produselor la raft”, a explicat managerul, pentru economica.net.

Tocmai pentru că anul 2022 aduce noi provocări, managerul a regândit strategia de business a celui mai mare retailer cash&carry din România.

„În 2021, ne-am concentrat investițiile pe trei direcții esențiale care să răspundă cât mai bine provocărilor actuale și anume, extinderea și modernizarea logistică, digitalizarea internă și lansarea de soluții digitale pentru clienții profesioniști, precum și dezvoltarea francizei LaDoiPași.

Pe termen mediu și lung, ne păstrăm direcția strategică din 2021, așadar vom continua să ne axăm pe expansiunea francizei LaDoiPași, pe transformarea digitală a companiei și dezvoltarea de soluții digitale pentru clienții noștri, precum și pe optimizarea logistică care este și va ramâne un aspect vital pentru Metro”.